Interaktyvus žaidimas „Knygų lobis“

„Mirksta internete“ – pasakytų daugelis tėvų, susirūpinusių savo vaikų ateitimi. Vaikai ir jaunimas neįsivaizduoja savo gyvenimo be šiuolaikinių technologijų, jaučia poreikį nuolat būti informacijos sraute, mokytis, bendrauti ir dalintis patirtimis su draugais nuotoliniu būdu. Reaguodami į situaciją, specialistai kuria šiuolaikines priemones, padedančias nepasimesti informacijos gausoje, mokytis, studijuoti, prasmingai leisti laisvalaikį. Atsižvelgdami į tėvų pageidavimus, vaikų poreikius, tyrėjų įžvalgas, bibliotekininkai sukūrė internetinį edukacinį žaidimą KNYGŲ LOBIS.

Spalvingas ir kūrybingas žaidimas skatina vaikus skaityti, mokytis, ieškoti ir naudoti patikimą informaciją bei atsakingai elgtis interneto platybėse. Kaip sako bibliotekos darbuotoja Giedrė: „jaunojo skaitytojo nepriversi skaityti, bet jei rasi būdą, kaip jį sudominti, vaikas dar ne kartą grįš ieškoti įdomios ir naudingos knygos, susidraugaus su biblioteka ir atras skaitymo malonumą“.

KNYGŲ LOBIO žaidime 5–8 klasių vaikams iššūkį meta ir į nuotykius kartu leidžiasi geraširdis ir žaismingas Piratas. Jis drąsina vaikus ir neleidžia nuobodžiauti atliekant skaitymo, informacinio raštingumo ir saugaus interneto programų užduotis. Pradėję nuo pirmosios dalies, žaidėjai turi įrodyti, kad tikrai atidžiai perskaitė atrinktas populiariausias knygas. Antroji žaidimo dalis perkelia vaikus į informacijos vandenyną, iš kurio galima išplaukti pasitelkus informacijos paieškos įgūdžius, išmokus susiorientuoti kasdienės informacijos gausoje, kritiškai įvertinus informacijos tinkamumą ir patikimumą. Trečioji dalis moko vaikus išvengti aštuonkojo spąstų, atpažįstant internete slypinčius pavojus.

Žaidimą vaikai gali žaisti savarankiškai bibliotekose, mokyklose, namuose, prisijungę ir užsiregistravę interneto svetainėje, kurioje kiekvienas žaidėjas mato savo asmeninius rezultatus ir gali juos palyginti su kitų žaidėjų rezultatais. Norintys savo jėgas išbandyti ne tik virtualioje erdvėje, bet ir realybėje, yra kviečiami registruotis į edukacinius užsiėmimus viešosiose ir mokyklų bibliotekose Alytaus ir Vilniaus apskrityse.

Žaidimas KNYGŲ LOBIS – tai Vilniaus apskrities Adomo Mickevičiaus viešosios bibliotekos ir Lietuvos bibliotekininkų draugijos Mokyklų skyriaus narių, patyrusių informacijos specialistų – bibliotekininkų, kūrinys. Žaidimo kūrėjų komanda yra įsitikinusi, kad „Knygų lobio“ edukaciniai užsiėmimai bus populiarūs ir vaikams patrauklūs, motyvuojantys skaityti, sumažinantys emocinę įtampą ir grėsmes, kylančias susidūrus su dideliais informacijos kiekiais ir neatsargiu elgesiu internete.

Šaltinis čia